فرمانده نیروی دریایی ارتش از احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال خبر داد.

احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال/برگزاری مسابقات جام دریا با هدف خزر دریایی صلح و دوستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناوگان شمال این نیرو در رشت گفت: حادثه ناو دماوند یک تجربه تلخ اما بزرگ برای نیروی دریایی بود و پس از این حادثه کار بازسازی این ناو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از بلوک‌های بدنه این ناو به پایان رسیده و در روز‌های آینده نصب خواهد شد، افزود: ناوشکن دماوند تا پایان امسال احیا شده با وضعیتی بهتر و پیشرفته تر به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اظهار داشت: ۳ ناوشکن و یک زیردریایی تا پایان امسال به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه چند ناوشکن جدید در کلاس ناوشکن دماوند و جماران به ناوگان جنوب کشور اضافه می‌شود، گفت: مراحل آزمایشی ناوشکن سهند نیز به خوبی سپری شده است و به زودی به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ناوشکن دنا نیز تا پایان امسال به نیروی دریایی ملحق خواهد شد، افزود: علاوه بر این یک فروند زیردریایی تمام ایرانی در کلاس متوسط نیز به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همه این تجهیزات نیروی دریایی ارتش با توان متخصصان داخلی ساخته شده است.

برگزاری مسابقات جام دریا  با هدف خزر دریایی صلح و دوستی

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری مسابقات جام دریا طی ماه آینده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این رقابت ها در راستای توسعه تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف خزر دریایی صلح و دوستی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش میزبان این مسابقات در حوزه غواصی در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر است، تصریح کرد: ۱۰ کشور در این مسابقات شرکت می کنند.

به گفته این مسئول مسابقات در بین تکاروان و رقابت بین ناوهای رزمی به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می شود.

در این مراسم با قدردانی از زحمات ناخدا دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری، ناخدا یکم ستاد سید عبدالوهاب طاهری به عنوان فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی نیروی دریایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.